maanantai 30. marraskuuta 2009

Vaihteeksi parempia uutisia

Aamulla suuntasin työterveyteen ensiksi fyssarille ja sitten influenssarokotukseen. Olin itsekin myöhässä, mutta niin oli lähijunaliikennekin. Soitin suosiolla Pasilan Tervestaloon, että tulen myöhästymään. Sovittiin myös, että menen suoraan fyssarille Kymmenisen minsaa olin myöhässä alkuperäisestä aikataulusta.

Fyssari kyseli historiaa ja sitten tutkimuksia. Huomasi heti selässä vinoutuman ja sen, että mun jalat on eriparia eli vasen on pidempi kuin oikea. Myös nilkkojen virheasento (lättäjalat) aiheuttaa oireita polviin ja sitäkautta ehkä myös hermostoon. Fyssari kehui mun sitkeyttä kuntoiluun ja siihen, että olen tehnyt köpöttelyjä enkä jäänyt vällyjenalle makaamaan. Sain vihreeta valoa kevyen kuntosaliharjoittelun aloittamiseen ja kotiläksyksi muutaman jumppaliikkeen ja hermovenytyksiä. Lisäksi tukipohjalliset käyttöön ja vähän heti. Tammikuussa sitten uusi tapaaminen. Tuollaiset uutiset nosti kummasti fiilistä :) Pitääkin muistaa huomenna soittaa aika, että tarkistetaan nuo tukipohjalliset ajantasalle.

Sen jälkeen sitten ottamaan se influenssarokotus, jota olin komekertaa lykännyt. Terkkari kehui mun huumorintajua vaikeukuksien suhteen. Sanoin, että välillä on huumori ollut aika kortilla. Lisäksi vie lekurille mun buranareseptin uusittavaksi (saan sen huomenna tai torstaina) ja katsoi korvat. Molemmissa korvissa on lievää tulehdusta, joten ei ihme ollut se tukkoisuus ja lukkoisuuden tunne. Nyt vaan pitää pitää kädet korvia myöten ristissä, että pääsisi tuosta lentsukierteestä ohi ja että iskias pysyisi kurissa. Olisi se kiva fiilis päästä kuntoilemaan ilman suuria kremppoja.

Töissä oli vielä aamupäivällä palkka- ja kehityskeskustelut. Hyvässä hengessä meni tuo keskustelu ja päästiin yksimielisyyteen niin palkkauksen perusteista kuin kehityskohteista. Ei siis aamupäivällä tullut hirveesti varsinaisia töitä tehdyksi.

Iltapäivällä tein taas rästiin jääneitä töitä pois. Tosin tein samalla myös muiden vieläkin vanhempia rästejä. On se vaan vähän skitso olo, kun on kolmessa eri tehtävässä kertynyt noita rästejä tuon sairastelun takia. Mutta minkäs sitä vaivoille ja sairasteluille voi.

Töistä lähtiessäni tarkistin muuutaman kerran, että pankkikortti on mukana. En ihan pian halua uusiksi tuota perjantaista sähläystä.. Kaupan ja apteekin kautta kotiin, mutta ei suorinta reittiä. Nyt on onneksi marraskuu takana ja huomenna saa pitää luvan kanssa lepopäivän. Tosin voi olla, että otan salivaatteet mukaan ja menen kokeilemaan kuntopyörällä polkemista ja teen salilla ne fyssarin antamat läksyt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi julkaistaa vasta sen jälkeen, kun olen ne hyväksynyt.